PR Press Media Campaigns
Visual creative concept development… …writing and presentation creative realisation technical realisation Budgeting. Orga. Logistic Management Administration Post Production Media Production Documentation. Reporting. Controlling
Director of Photography…
If you ask me about the function of a „Director of Photography“, I need to go into a little bit more detail. Just as the responsibility for the development of creative concepts in an agency is usually in the hands of an Executive Creative Director. The Director of Photography has the responsibility for the visual realization of the necessary photo galleries. Of course, the DOP is usually also a photographer himself. But a very experienced one whose skills and knowledge go far beyond those of technical understanding. The Director of Photography not only has overall responsibility for everything that has to do with the shoot. It is probably more important that he proves the correct understanding of the concept written by the Creative Director. An agency briefing is binding. There is no little room for interpretation, especially since the client has already approved the briefing. That means that the expectations are fixed. It must get better, but in no case remain below expectations. And we talk about binding deadlines. Ultimately, we are talking about both significant costs on the one hand and guarantees that a studio has to give on the other. In plain language, this means that both Executive Creative Director and the Director of Photography may assume a momentous responsibility. But that‘s day-to-day business. This is usually clear to the client. Last but not least, it is not uncommon for him to want to be part of the shooting with his own team. Undoubtedly, the Creative Director who wrote the concept already has a vision of what the photo series should look like in the result. Conveying this is often more difficult than assumed. It‘s a about nuances, about tiny details that can make the difference. Here I am in a very comfortable situation and thus also my client. Without exception, I photograph what I write as a CD. In addition, I am not a friend of large project teams. The question of team here is a question of requirement and meaningfulness. I also make pretty good coffee…
Summary statements from the interview with SMG Media, Shanghai 2016
Zusammengefasste Aussagen aus dem Interview mit SMG Media, 2016 Shanghai
Behind the lens interview SMG Media
The Director of Photography has overall responsibility for photo shoots, including all work flows. What particulary qualifies him is te ability to under- stand the conceptual briefing of a Creative Director and to realize them in all details.
Hong Kong Christian von der Eltz in a Magazine Pre-Meeting for the next PR Story Shoot based on a written briefing with rough layout sketch.
Understood. Let‘s see which options we have and why…?
Agreed?
Than…see you again...
All good…. Perfect result.
A first proof…
Wenn Sie mich ueber die Funktion eines „Directors of Photography“ be- fragen, muss ich ein wenig ausfuehrlicher werden. So wie die Verantwortung fuer die Entwicklung von kreativen Konzepten in einer Agentur gewoehnlich in den Haenden eines Executive Creative Directors liegt, hat der Director of Photography die Verantwortung fuer die visuelle Realisierung der erforderlichen Fotobildstrecken. Natuerlich ist der DOP in der Regel auch selbst Fotograf. Aber eben ein sehr Erfahrener, dessen Faehigkeiten und Kenntnisse weit ueber die der rein technischen Machbarkeit hinausgehen. Der Director of Photography traegt nicht nur die Gesamtverantwortung fuer alles was mit dem Shooting zu tun hat. Entscheidender ist wohl, dass er den richtigen Zugang fuer das vom Creative Director geschriebene Konzept findet. Ein Agenturbriefing ist verbindlich. Da gibt es wenig Raum fuer Interpraetationen, zumal der Kunde das Briefing bereits freigegeben hat. Bedeutet: Die Erwartungshaltung ist gefixt. Es darf besser werden, aber auf keinem Fall unter der Erwartungshaltung bleiben. Letzendlich sprechen wir hier sowohl ueber nenneswerte Kosten einerseits und anderer- seits ueber Gewaehrleistungen, die ein Studio abzugeben hat und ueber „binding deadlines“. Im Klartext bedeutet das, dass sowohl Executive Creatve Director also auch der Director of Photography unter Umstaenden eine folgenschwere Verantwortung ueber- nehmen. Aber das ist Tagesgeschaeft. Dem Kunden ist das zumeist klar. Nicht zuletzt kommt es daher auch nicht selten vor, dass er bei den Shootings mit eigenem Team dabei sein will. Zweifelsfrei hat der Creative Director, der das Konzept geschrieben hat, auch bereits seine Vision davon, wie die Fotostrecke im Ergebnis aussehen sollte. Das zu vermitteln, ist oft schwieriger als angenommen. Es geht um Nuancen, um winzige Details, die den Unterschied aus- machen koennen. Hier bin ich in einer ueberaus komfortablen Situation und damit auch mein Kunde. Was ich als CD schreibe, fotografiere ich aus- nahmslos selbst. Hinzu kommt, dass ich be- kennend kein Freund grosser Projekt-Teams bin. Die Frage nach „Team“ ist fuer mich eine Frage von zwingender Erforderniss und Sinnhaftigkeit. Und ich koche auch …ganz guten Kaffee…
or Creative Director
Job and Education
Mrs Revetta Conley Dallas, Texas USA
+ Photographer?
,South Africa
Post Production
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E n t r y
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